Verkoop

Verkoop

Verkoop

Een sterke creatie maken of een straffe dienst aanbieden, volstaat niet om een bedrijf te runnen. Je moet het werk ook verkocht krijgen. En of je dat nu zelf doet of daar iemand voor inschakelt, een aantal basisprincipes heb je sowieso maar beter onder de knie.

Een goede verkoop start met de juiste prijs. Vraag je te veel of te weinig, dan kom je ongetwijfeld in de problemen. Je wacht uiteraard niet met je prijszetting tot je aan de effectieve verkoop toekomt: normaal gezien heb je hier al uitgebreid over nagedacht toen je je businessplan maakte. Toch is je prijszetting geen statisch gegeven dat je één keer bekijkt en daarna links laat liggen.

Zit je prijs goed? Dan komt het erop aan een verhaal te vertellen dat jouw doelpubliek niet alleen interesse doet krijgen in je merk, product of bedrijf, maar ook effectief verleidt tot een aankoop. In het beste geval blijft het niet bij die ene aankoop, maar bouw je een trouw klantenbestand op. Marketing en verkoop gaan dan ook hand in hand en moeten op elkaar afgestemd zijn. In dit onderdeel komen de verschillende verkoopstrategieën, -kanalen en -methodieken uitgebreid aan bod.

Naast deze strategieën zijn er ook een aantal ‘tools’ die je helpen om je werk te verkopen. Een belangrijk instrument voor wie in opdracht werkt (of wil solliciteren) is het portfolio. Werk je hier ook mee? Lees dan zeker onze do’s en dont’s voor een sterk portfolio. 

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.