
Internationaal ondernemen
Internationaal ondernemen
Voor veel creatieve ondernemers is de Vlaamse markt niet (groot) genoeg om een goede business uit te bouwen. Als jij tot die groep behoort, moet je gaan internationaliseren of exporteren.
1 minuut leestijd
In dit onderdeel bekijken we:
- hoe je kan bepalen of het wel zinvol is om internationaal te gaan
- welke specifieke aspecten jouw aandacht verdienen (van betalings- en leveringsvoorwaarden tot intellectuele eigendom)
- hoe je via internationale beurzen naar buiten kan treden en hoe je er het maximum uit haalt
- wat de overheid doet om internationalisering aan te moedigen
Ontdek ook hoe Flanders District of Creativity je kan helpen met internationale promotie acties.
Hoofdstuk
Strategie: naar het buitenland of niet?
Alles begint bij de vraag: moet ik wel echt naar het buitenland of is mijn product er echt geschikt voor?
Aandachtspunten
De verwachtingen en noden van klanten in het buitenland zijn vaak anders dan in Vlaanderen.
Beurzen
De voornaamste beurzen en hoe je er op voor te bereiden.
Ondersteuning vanuit de overheid
Hoe kunnen Flanders Investment and Trade en andere overheidsinstanties je helpen?
Je merk internationaal laten groeien
Extra vragen om je slaagkansen in te kunnen schatten.