20 to watch : Tenfour
20 to watch:
Tenfour

Een tijdsverschil is er altijd, maar voor de rest zijn de Belgische juwelenontwerpster Gille Peeters en de Amerikaanse socialmedia-ster Victoria Paris helemaal op elkaar afgestemd. Na een succesvolle collab die viraal ging, stampten ze samen Tenfour uit de grond. Handgemaakte juwelen met een speelse twist.
27 november 2025
2 minuten leestijd
Met 20 to watch presenteert Flanders District of Creativity twintig opkomende talenten, die hun eerste stappen hebben gezet in de design- of modewereld. Wij geloven dat ze het in de toekomst nog veel verder zullen schoppen.

Wie is Tenfour ?
- opgericht in april 2025
- Peeters runt ook het Antwerpse juwelenmerk Fragille
- organiseerden al pop-ups in New York en Antwerpen
Wat ons onderscheidt, is de synergie tussen twee unieke krachten: diepgaande kennis van juwelierskunst gecombineerd met marketing- en socialmedia-expertise. Het is cruciaal dat we op één lijn zitten. Een bedrijf runnen met afwijkende visies is lastig.
Onze persoonlijke ervaringen bepalen de esthetiek. De Marseille-ketting, befaamd voor zijn goudkleurige bolvormen, inspireerde onze eerste collectie, waaruit we veel unieke stukken ontwikkelden. Speelsheid is belangrijk. Vernieuwende juwelenontwerpers, zoals Nadine Ghosn met haar hamburgerring, inspireren ons. We maken handgemaakte sieraden van hoogwaardige materialen zoals 925 sterling zilver en 18-karaats verguld goud. Ondanks de hoge productiekosten willen we toegankelijk en betaalbaar zijn voor een jonger publiek.
De grootste uitdagingen zijn de onstabiele macro-economische omstandigheden, zoals de vwstijgende Amerikaanse invoerrechten bij onze lancering. Ondernemen is een rollercoaster, maar nu nog meer. Creatief blijven is moeilijk met zoveel andere zorgen, zeker omdat we allebei nog een ander bedrijf runnen. Een eigen winkel is een droom. We maken geen juwelen voor de fun; we willen mensen met Tenfour-sieraden zien. Ons succes drijft ons verder om ons vakmanschap met de wereld te delen.










