20 to watch : Mira ‘t Jolle

20 to watch: 

Mira't Jolle 

The slide-o-matic © Mira 't Jolle

Als zelfstandig grafisch ontwerper omarmde Mira ’t Jolle de voorbije twee jaar artificiële intelligentie. De tool laat toe om branding te vertalen naar extra foto- en videomateriaal.

Elien Haentjens

01 december 2025

2 minuten leestijd

Met 20 to watch presenteert Flanders District of Creativity twintig opkomende talenten, die hun eerste stappen hebben gezet in de design- of modewereld. Wij geloven dat ze het in de toekomst nog veel verder zullen schoppen. 

Overkoepelende projecten stimuleren extra diepgang
Mira ‘t Jolle
Portret c Oriane Verstraeten 2025 10 15 090719 uefj
Mira 't Jolle © Oriane Verstraeten

Wie is Mira ‘t Jolle ?  

  • studeerde visual design aan LUCA Gent
  • haalt inspiratie uit het dagelijkse leven en soms zelfs banale zaken
  • droomt ervan om tussen Antwerpen en Los Angeles te werken 

Een branding moet een verhaal kunnen vertellen zonder woorden. Daarom werk ik het liefst aan overkoepelende projecten waarbij we het concept van A tot Z kunnen doortrekken. Als alle puzzelstukjes in elkaar vallen, ontstaat er pure magie. Zo ontwierp ik voor boetiek The Menu de naam, de website en zelfs naamkaartjes in de vorm van coasters. Elke research begint op basis van een gesprek met de klant. Dat ik me voor elk project kan heruitvinden, maakt de job fijn en betekenisvol. Je kan de zotste dingen creëren. Ik amuseer me mateloos.

Ottange
Herfst–Winter 25 lookbook voor Ottange © Mira 't Jolle

De continue beeldenstroom en het uitgebreide aanbod aan technieken maken het leven van een grafisch ontwerper er niet eenvoudiger op. Het vergt soms overtuigingskracht om mensen te motiveren om een professionele ontwerper in te schakelen, maar gelukkig heb ik er geen moeite mee om mezelf te verkopen. Als eerder chaotisch persoon was het zakelijke aspect in het begin lastiger. Dankzij de tips van mijn moeder, die ook zelfstandige is, heb ik nu een logische werkwijze gevonden.

The Menu 01
The menu © Mira 't Jolle

Ik lanceerde recent mijn eigen studio Superglue. Ik zou klanten graag een 360°-aanpak kunnen aanbieden, inclusief bijvoorbeeld copywriting of merkstrategie. Dat wordt een grote stap, maar het lijkt me geweldig om met een team te kunnen brainstormen en aan overkoepelende projecten te werken.

INNOVEREN

MET

DESIGN

Comate 5

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan een betere wereld.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden, duurzamer te worden of echte vernieuwing te brengen. En we connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen.