Introductie:

Waar komt winst vandaan? Twee experten geven een helder antwoord. Je leert hoe je kostprijs en marges scherp zet, en hoe je een kasplan opstelt dat haalbaar blijft. Met concrete tools krijg je meer grip op je cijfers en maak je je bedrijf rendabel en winstgevend. Sluit aan bij het Lab Kostprijs en kasplan op 3 december in De Winkelhaak, Antwerpen.

Datum
3.12.2025
Tijd
13:30 - 17:00
Locatie
De Winkelhaak
Lange Winkelhaakstraat 26
2060 Antwerpen, België
Prijs
€30 (excl. BTW) - €36 (incl. BTW)
Organisatie door:

Wat kan je verwachten?

Ann Berten begeleidt je in de eerste sessie in het berekenen van de kostprijs van je producten en het opstellen van een goed budget. Welke kosten dien je mee op te nemen en hoe vang je bijvoorbeeld schommelingen in grondstofprijzen op? Bepaal je marges strategisch om je niet te snijden aan te scherpe prijzen.

Tijdens de tweede sessie met Raf Vermeiren gaan we aan de slag met het opstellen van een kasplan. Hij geeft je inzicht in het belang van een realistische cashflow en overloopt de meest voorkomende fouten en valkuilen voor creatieve organisaties. Een voorbereid ondernemer is er namelijk twee waard. Opgehelderd en bijgeschaafd verlaat jij het Lab, helemaal klaar om dat beoogde omzetcijfer te halen. 

Dit evenement wordt je aangeboden door Flanders District of Creativity en ANTWERP POWERED BY CREATIVES. 

*Inschrijven voor het Lab is verplicht. 
Dit Lab is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. 

 

Voor wie?

Voor ontwerpers zowel uit de mode, design als de juwelen sector die interesse hebben om hun cijfers beter te begrijpen en ermee aan de slag te gaan.

Programma

Ontvangst bij De Winkelhaak
Introductie FDC
Kostprijsberekening - Ann Berten (50 min + 10 min Q&A)
Pauze
Kasplanning - Raf Vermeiren (50 min + 10 min Q&A)
Netwerkdrink
Einde

Experten

Ann Berten vloeide na 9 jaar als financieel auditor bij EY door naar de modesector. Ze zette haar traject eerst voort als financieel manager bij Raf Simons en A.F. Vandevorst en later als financieel en operationeel manager bij Wouters & Hendrix Jewelry. Sinds 2022 is ze Finance Coördinator bij Opera Ballet Vlaanderen vzw. Daarnaast geeft Ann ook lezingen over financieel management, vooral aan ‘non-financials’, een heldere uitleg tijdens het Lab is verzekerd. 

Raf Vermeiren van de CijferFabrik is financiële coach en hij adviseert en begeleidt al meer dan 15 jaar creatieve bedrijven. Hij heeft al heel wat jaarrekeningen van design- en modebedrijven geanalyseerd, en zeer nuttig voor mode en design is dat hij zich sterk heeft toegespitst op het uitwerken van een financieel plan én de o zo nodige kasplanning. Daarnaast begeleidt hij bedrijven in het samenwerken met investeerders. 

Ann Berten vloeide na 9 jaar als financieel auditor bij EY door naar de modesector. Ze zette haar traject eerst voort als financieel manager bij Raf Simons en A.F. Vandevorst en later als financieel en operationeel manager bij Wouters & Hendrix Jewelry. Sinds 2022 is ze Finance Coördinator bij Opera Ballet Vlaanderen vzw. Daarnaast geeft Ann ook lezingen over financieel management, vooral aan ‘non-financials’, een heldere uitleg tijdens het Lab is verzekerd. 

Raf Vermeiren van de CijferFabrik is financiële coach en hij adviseert en begeleidt al meer dan 15 jaar creatieve bedrijven. Hij heeft al heel wat jaarrekeningen van design- en modebedrijven geanalyseerd, en zeer nuttig voor mode en design is dat hij zich sterk heeft toegespitst op het uitwerken van een financieel plan én de o zo nodige kasplanning. Daarnaast begeleidt hij bedrijven in het samenwerken met investeerders. 

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.