Introductie:

Waarom kiest iemand voor jouw merk, en niet voor het volgende? Een sterk merk vertelt een verhaal dat resoneert. Hoe je merk klinkt, hoe het er visueel uitziet en welke positie het inneemt, maakt daar allemaal deel van uit. Drie branding goeroes openen hun gereedschapskist en helpen je de juiste keuzes maken, zodat je merk niet alleen aandacht trekt maar je klanten ook laat terugkomen.  

Datum
2.10.2025
Tijd
13:30 - 17:00
Locatie
Arteveldehogeschool - Campus Kantienberg
Voetweg 66
9000 Gent, België
Prijs
€30 (excl. BTW) - €36 (incl. BTW)
Organisatie door:

Wat kan je verwachten?

In dit lab – georganiseerd in samenwerking met School of Branding – ga je stap voor stap door drie invalshoeken van branding. Stef Hamerlinck opent met een blik op merkstrategie: hoe zet je een merk scherp in de markt? Daarna zoomt Jill Mathieu in op tone of voice en storytelling: hoe klink je als merk, en hoe houd je dat consequent vol? Tot slot neemt Tonya Mas je mee in personal branding: hoe vertaal je je eigen signatuur naar een merk dat klanten onthouden? 
Na dit Lab zal je gewapend zijn met de juiste insights en tips uit eerste hand om je merk scherper, sterker en consistenter in de markt te zetten.

 

Voor wie?

Dit lab is voor design- en modeprofessionals: ontwerpers, ondernemers, labels en studio’s. Je krijgt inzicht in strategieën van experts en concrete tips om je communicatie te verfijnen en je merk zichtbaar, onderscheidend en geloofwaardig te positioneren in een competitieve markt.

Experten

Jill Mathieu is een vrouw van het woord. Ze runt Goodcopy.ink, een collectief van copywriters dat merken bouwt met woorden. Dat woorden waarde hebben, daar is ze heilig van overtuigd. Ze brengt er ook bewijs van mee. Want goeie copy is geen 'saus' die je over een merk giet, het is je merk, van de naam over de webcopy tot de socials.

Stef Hamerlinck bouwt merken. Met een mix van strategie, creativiteit, design en marketing helpt hij brands zoals Alan, Bicky, Duvel en Unilin groeien. Zijn zoektocht naar merkenmagie verdiept hij in het platform Let’s Talk Branding, waar hij in gesprek gaat met marketing legends als Byron Sharp en Phil Barden. Je hoort hem ook bij Adobe, The Futur en andere hotspots voor branding en design.

Tonya MAS is creative director en marketing consultant met ervaring in het bouwen van krachtige merken voor artiesten, ondernemers en creatives. Tonya ontwikkelde haar eigen framework waarmee ze talenten helpt hun unieke talent of aanbod te vertalen naar een sterk merk. Ze werkte o.a. samen met Adidas Originals, Travis Scott, Tyla, VEXX, Rhymezlikedimez en verschillende internationale talenten. In deze workshop deelt ze haar strategieën, inzichten en tools om jezelf zichtbaar, onderscheidend en authentiek te positioneren.

Tone-of-voice en storytelling

Jill Mathieu is een vrouw van het woord. Ze runt Goodcopy.ink, een collectief van copywriters dat merken bouwt met woorden. Dat woorden waarde hebben, daar is ze heilig van overtuigd. Ze brengt er ook bewijs van mee. Want goeie copy is geen 'saus' die je over een merk giet, het is je merk, van de naam over de webcopy tot de socials.

Merkstrategie

Stef Hamerlinck bouwt merken. Met een mix van strategie, creativiteit, design en marketing helpt hij brands zoals Alan, Bicky, Duvel en Unilin groeien. Zijn zoektocht naar merkenmagie verdiept hij in het platform Let’s Talk Branding, waar hij in gesprek gaat met marketing legends als Byron Sharp en Phil Barden. Je hoort hem ook bij Adobe, The Futur en andere hotspots voor branding en design.

Personal Branding

Tonya MAS is creative director en marketing consultant met ervaring in het bouwen van krachtige merken voor artiesten, ondernemers en creatives. Tonya ontwikkelde haar eigen framework waarmee ze talenten helpt hun unieke talent of aanbod te vertalen naar een sterk merk. Ze werkte o.a. samen met Adidas Originals, Travis Scott, Tyla, VEXX, Rhymezlikedimez en verschillende internationale talenten. In deze workshop deelt ze haar strategieën, inzichten en tools om jezelf zichtbaar, onderscheidend en authentiek te positioneren.

Programma

Ontvangst
Introductie (5 min)
Merkstrategie: Stef Hamerlinck (30 min + 5 min Q&A)
Tone of voice en storytelling: Jill Mathieu (30 min + 5 min Q&A)
Pauze (15 min)
Persoonlijk Branding: Tonya Mas (30 min + 5 min Q&A)
Netwerkdrink
Einde

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.