Looking for English? Read more about us here. Or you could use a built-in browser translator. Here's how.

Introductie:

Ontdek de kleuren, trends- en marktinzichten van de toekomst.

Datum
16 december
Tijd
10:00 to 12:00
Locatie
Via Microsoft Teams
Prijs
Leden: 50 euro per persoon, excl. btw
Niet-leden: 100 euro per persoon, excl. btw

Na het succes van de vorige sessies stellen we met trots de derde editie van het Creamoda 360° Trend Forecast webinar voor. In dit inspirerende format nemen we je mee in een volledig 360° overzicht van de modetrends van morgen. 

We zoomen in op de belangrijkste mode- en kleurentrends voor lente/zomer 2027 en blikken kort vooruit op herfst/winter 2027/2028. Vervolgens laat Trademart zien hoe maatschappelijke en creatieve verschuivingen samenkomen en invloed hebben op de Belgische consument — een onmisbare inspiratiebron voor merken en ontwerpers die willen aansluiten bij de trends van morgen. Tot slot biedt GfK/NiQ een exclusieve blik op de Belgische modemarkt, met de meest recente markt- en consumenteninzichten. 

Programma

Wendy Luyckx @Creamoda
Laura zoomt in op de belangrijkste trends en kleurassociaties voor het zomerseizoen 2027 en geeft een korte vooruitblik op herfst & winter seizoen 2027/2028. Zij baseert zich op de recente modeweken (zowel op als naast de catwalk), trendvoorspellers WGSN, en kleurenexperten Pantone & Coloro. Dit hands-on overzicht is een krachtig instrument en inspiratiebron bij de ontwikkeling van nieuwe collecties en het verrijken ervan met trends die zowel visueel aansprekend, als maatschappelijk relevant zijn.
Trademart laat zien hoe maatschappelijke verschuivingen, consumentengedrag en creatieve impulsen samenkomen en trends vormen. Van streetstyle tot sociale media: je ontdekt hoe hypes uitgroeien tot mode- en lifestyletrends die Belgische consumenten écht beïnvloeden. Je leert hoe macrotrends vertaald kunnen worden naar concrete kansen voor merken en ontwerpers.
GfK/NIQ analyseert de Belgische modemarkt op basis van geaggregeerde retailkassadata en consumentenonderzoeken. Zij zullen inzoomen op de meest recente marktontwikkelingen op basis van echte verkopen, inzichten over e-commerce en Chinese giganten zoals Shein en Temu, maar ook consumentenvoorkeuren.
Q&A / einde

Sprekers

Wendy Luyckx
Creamoda
Laura Buydaert
Creamoda
Veerle De Taeye
Trademart
Alessia De Simone
GfK/NIQ
Kiana Vanbuel
GfK/NIQ
Charlotte Perz
GfK/NIQ
Creamoda
Creamoda
Trademart
GfK/NIQ
GfK/NIQ
GfK/NIQ

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.