tool
Thumbnail Public Service Design

Public Service Design

Lees de gids voor het gebruik van service design in publieke organisaties.

Download de gids

Service design is een discipline die diensten bedenkt of beter maakt. Het is een interdisciplinaire methode die diensten vanuit het perspectief van de gebruiker (opnieuw) vormgeeft.

Dat gebeurt niet door in te schatten wat deze gebruikers zouden willen, maar door samen met hen een effectieve en efficiënte dienstverlening te co-creëren. Daardoor sluit uw dienstverlening aan bij de noden en wensen van uw klanten en burgers.

Het belang voor openbare besturen en andere publieke organisaties, dé dienstverleners bij uitstek, is evident. Tegelijkertijd staat de publieke sector onder almaar grotere druk (besparingen, hogere verwachtingen, nieuwe uitdagingen). Service design kan hierin helpen, door na te gaan hoe tijd en middelen efficiënt ingezet kunnen worden zonder in te boeten aan kwaliteit. Daarom hebben wij een gids ontwikkeld voor het gebruik van service design in publieke organisaties. 

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.