webinar
Algemeen 3

Hoe start ik als modeontwerper met resale of rental?

In dit webinar bieden we je een diepgaand inzicht in de best practices en mogelijke bedrijfsmodellen. Ontdek wat nodig is om een operationele businesscase te creëren, en leer wat klanten drijft en motiveert om gebruik te maken van rental of resale diensten.

We kijken ook naar de praktijk aan de hand van een echte case,. Mis deze kans niet om waardevolle kennis op te doen en een stap dichter te komen bij het implementeren van een succesvol resale/rental bedrijfsmodel.

Sprekers

Zij is projectleider van het living lab INFINITEX en zal ook praktisch onderzoek doen rond circulaire businessmodellen.

Ze zet binnen het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen in op de omslag van (mode-)bedrijven naar een meer circulaire bedrijfsvoering, waarbij ze de focus legt op consumentengedrag. Ze licht vandaag een onderdeel van hun onderzoek toe naar hefbomen voor een succesvolle implementatie van circulaire business modellen.

Onderzoekt onderliggende mechanismen die de perceptie van kledingkwaliteit beïnvloeden en interventies om deze te verbeteren voor een langere levensduur van kledingstukken. Als onderzoeker binnen het VLAIO Living Lab REuse In Style helpt ze bedrijven experimenten opzetten die gericht zijn op het stimuleren van levensduur door middel van kwaliteitsperceptie, tweedehands, onderhoud en reparatie.

Hij begon in 2018 bij Essentiel Antwerp als marketingassistent, leidt nu de afdeling PR & communicatie en is speerpunt van speciale projecten, waaronder duurzaamheidsinitiatieven, het lanceren van circulaire bedrijfsmodellen en het creëren van strategische partnerschappen. Opmerkelijke verwezenlijkingen zijn onder meer de lancering van het RE-SSENTIEL tweedehandsplatform en een baanbrekend verhuurmodel. Charles fungeert als brug tussen zakelijke en creatieve teams bij Essentiel Antwerp, met een primaire focus op het opbouwen van wereldwijde naamsbekendheid.

Onderzoeker bij het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen en Digitale Innovatie

Zij is projectleider van het living lab INFINITEX en zal ook praktisch onderzoek doen rond circulaire businessmodellen.

Onderzoeker aan de Thomas More Hogeschool

Ze zet binnen het expertisecentrum Duurzaam Ondernemen in op de omslag van (mode-)bedrijven naar een meer circulaire bedrijfsvoering, waarbij ze de focus legt op consumentengedrag. Ze licht vandaag een onderdeel van hun onderzoek toe naar hefbomen voor een succesvolle implementatie van circulaire business modellen.

PhD-onderzoeker aan de Universiteit Antwerpen

Onderzoekt onderliggende mechanismen die de perceptie van kledingkwaliteit beïnvloeden en interventies om deze te verbeteren voor een langere levensduur van kledingstukken. Als onderzoeker binnen het VLAIO Living Lab REuse In Style helpt ze bedrijven experimenten opzetten die gericht zijn op het stimuleren van levensduur door middel van kwaliteitsperceptie, tweedehands, onderhoud en reparatie.

gespecialiseerd in strategie en innovatie

Hij begon in 2018 bij Essentiel Antwerp als marketingassistent, leidt nu de afdeling PR & communicatie en is speerpunt van speciale projecten, waaronder duurzaamheidsinitiatieven, het lanceren van circulaire bedrijfsmodellen en het creëren van strategische partnerschappen. Opmerkelijke verwezenlijkingen zijn onder meer de lancering van het RE-SSENTIEL tweedehandsplatform en een baanbrekend verhuurmodel. Charles fungeert als brug tussen zakelijke en creatieve teams bij Essentiel Antwerp, met een primaire focus op het opbouwen van wereldwijde naamsbekendheid.

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.