tool

Geheimhoudingsovereenkomst

Stel een NDA op om in vertrouwen over jouw nieuwste creaties te praten.

Download hier de Geheimhoudingsovereenkomst template

Wil je met een mogelijke producent of partner over je idee praten, of wil je graag je idee bij een bedrijf gaan slijten? Dan is het verstandig om een geheimhoudingsovereenkomst te laten ondertekenen. Zo'n geheimhoudingsovereenkomst wordt ook wel Non-Disclosure Agreement genoemd of kortweg NDA.

Hoe gebruik je een geheimhoudingsovereenkomst?

  1. Stuur op voorhand het document naar de persoon of het bedrijf waarmee je een afspraak hebt. Zo hebben zij nog de kans om de overeenkomst aan hun juridische dienst te laten zien of aanpassingen te vragen. Je voorkomt ook dat je afspraak niet kan doorgaan omdat je contactpersoon het document niet wil ondertekenen.
  2. Meteen bij het begin van de afspraak laat je het document ondertekenen en hecht je daarna een A4 met informatie over je idee vast aan de geheimhoudingsovereenkomst. Laat je gesprekspartner ook een paraaf zetten op de bijlage.
  3. Uiteraard onderteken je de documenten zelf ook en bezorg je een dubbel aan de andere partij.

Weet je niet waar te beginnen? Geen probleem! Wij namen een gespecialiseerd advocaat onder de arm die een voorbeeld van zo’n geheimhoudingsovereenkomst opstelde. Er is zowel een Nederlandstalige als een Engelstalige versie.

Uiteraard kan je ook een NDA op maat laten maken. Bij het opmaken of onderhandelen van contracten raden we je aan om steeds juridische bijstand te vragen.

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.