webinar
Algemeen

Ethisch produceren als modemerk: wat kan, wat moet?

Geen enkel kledingmerk wil onveilige, oneerlijke of ronduit onmenselijke praktijken in haar productieketen. Toch blijkt het soms moeilijk om dit volledig uit te sluiten, zeker in de verdere productielanden of als je wat dieper in de keten kijkt. In dit webinar geven we inzicht in de risico's en de manieren om die aan te pakken.

Je krijgt een introductie tot bestaande tools (gedragscodes, audits,...) en de wetgeving die hierover op stapel staat (o.a. de due diligence richtlijn die er aan komt), zodat je hier geïnformeerd en tijdig mee aan de slag kan. We sluiten af met een getuigenis van een modebedrijf dat al langer actief inzet op correcte sociale werkomstandigheden.

Sprekers

een wereldwijde alliantie van organisaties die ijveren voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie. De organisatie informeert zowel bedrijven, werknemers, politici als consumenten over hun rechten en plichten.

Tine deelt met ons hoe dit in zijn werk ging, wat ze leerde en welke tips ze heeft voor wie hier zelf mee aan de slag wil.  

coördinator van de Schone Kleren Campagne

een wereldwijde alliantie van organisaties die ijveren voor betere arbeidsomstandigheden in de kledingindustrie. De organisatie informeert zowel bedrijven, werknemers, politici als consumenten over hun rechten en plichten.

Sr. Expert bij duurzaamheidsbureau Sura Impact

Tine deelt met ons hoe dit in zijn werk ging, wat ze leerde en welke tips ze heeft voor wie hier zelf mee aan de slag wil.  

INNOVEREN

MET

DESIGN

Hvdv25 Verde Kineti Core 3

Innovatie begint met design

Flanders District of Creativity werkt mee aan een toekomst gebouwd op doordacht design. Want ontwerpen — van producten en diensten tot strategieën en visies — is vorm geven aan de wereld. Een betere.

We tonen je hoe design kan helpen om kansen te vinden. En connecteren je met de juiste design- en innovatiepartners. Zij helpen jou met het ontwerpen van producten, diensten en systemen die een antwoord bieden op jouw uitdagingen. En met ze slim in de markt te zetten of om echte verandering te brengen.