
Van ontwerpstudio tot winkelrek: technologie schuift steeds vaker mee aan tafel in modebedrijven. Beelden ontstaan zonder camera, voorraden sturen zichzelf bij, en algoritmes voorspellen welke ontwerpen het best verkopen nog voor ze bestaan. Acht vernieuwende spelers nemen het woord tijdens het Fashion Tech pitching event.
Ankerrui 9
2000 Antwerpen, België
Wat kan je verwachten?
Geen verre toekomstscenario’s, maar technologie die vandaag al rendeert voor modebedrijven. Twee thema’s vormen de rode draad:
- De AI-shift in mode: van design tot model
- Slimmer verkopen met minder moeite
De sprekers voegen de daad bij het woord: elke sessie combineert een case met een elevator pitch. Daarna ga je zelf in gesprek tijdens de matchmaking en sluit je af met een glas.
Dit evenement wordt je aangeboden door Flanders District of Creativity en Stad Antwerpen.
Voor wie?
Voor modebedrijven en retailers die nieuwsgierig zijn naar technologie, maar tegelijk concrete resultaten willen zien. Of je nu je eerste stap zet in AI of al experimenteert: je ontdekt wat vandaag haalbaar is en waar je morgen mee kan beginnen.
Programma
Experten
Steven Witteveen, geworteld in fashion retail (Witteveen Mode), bestuurt al meer dan 25 jaar zijn shopfloors met data en technologie. Als expert in Vertical Managed Inventory (VMI) en senior partner in WAIR.ai, belicht hij hoe Deep Learning AI optimale voorraden realiseert. Hij toont harde cijfers en bewezen tactieken.
Kenny ruilt de klassieke camera in voor algoritmes. Met zijn AI-productiehuis maakt hij foto- en videomateriaal dat niet meer van echt te onderscheiden is. Hij neemt je mee in de nieuwe realiteit van beeldcreatie: sneller, flexibeler en met resultaten die de lat voor campagnes en collecties hoger leggen.
Adriana Pereira is a fashion industry veteran with 20+ years in leadership roles at Nike, Hunkemöller, and HEMA. As Co-Founder of The Fabricant, the leading AI fashion platform, she has been driving the industry’s technological transformation. She will speak about how AI is making fashion processes faster, more creative, and sustainable. This pitch will be in English.
Maxime Lampaert presenteert de ‘autonomous innovation engine’: een geavanceerd AI-framework. Het stelt designers in staat om de slaagkans van ontwerpen te voorspellen nog voor ze geproduceerd worden. Op basis van concrete data kunnen ze de ontwerpen bijsturen. Maxime toont hoe je het risico van collecties minimaliseert en met meer zekerheid investeert in winnende ontwerpen.
Met Contour Lab vertaalt Christina de instore beleving naar online, ondersteund door AI. Samen met een klant toont ze hoe die aanpak tegelijk service én resultaten versterkt.
Laurent is oprichter van Markmi, een AI-gedreven markdown-assistent die merken als G-Star en C&A helpt slimmere afprijzingsbeslissingen te nemen. Van solden tot Black Friday: zijn tool geeft aanbevelingen die marges beschermen en omzet verhogen.
Martijn Wijsmuller dook 10 jaar geleden al in het e-commerce verhaal, met een focus op Shopify. Als oprichter en commercieel directeur van bureau Ask Phill adviseert hij merken in strategie, sales en partnerships om online te kunnen groeien. Tijdens dit event brengt hij de case van Patta: een verhaal over strategie, uitdagingen en meetbaar resultaat.
Als XR & AI Lead bij PLAYAR, bouwt Justin Cavanas mee aan immersieve ervaringen voor wereldmerken als Dior, Gucci en Chanel met één doel: niet enkel innoveren, maar ook emotioneel verbinden. Tijdens zijn talk, deelt hij hoe 'Hoe XR Mensen in Beweging Brengt' van impressie naar emotie.
Steven Witteveen, geworteld in fashion retail (Witteveen Mode), bestuurt al meer dan 25 jaar zijn shopfloors met data en technologie. Als expert in Vertical Managed Inventory (VMI) en senior partner in WAIR.ai, belicht hij hoe Deep Learning AI optimale voorraden realiseert. Hij toont harde cijfers en bewezen tactieken.
Kenny ruilt de klassieke camera in voor algoritmes. Met zijn AI-productiehuis maakt hij foto- en videomateriaal dat niet meer van echt te onderscheiden is. Hij neemt je mee in de nieuwe realiteit van beeldcreatie: sneller, flexibeler en met resultaten die de lat voor campagnes en collecties hoger leggen.
Adriana Pereira is a fashion industry veteran with 20+ years in leadership roles at Nike, Hunkemöller, and HEMA. As Co-Founder of The Fabricant, the leading AI fashion platform, she has been driving the industry’s technological transformation. She will speak about how AI is making fashion processes faster, more creative, and sustainable. This pitch will be in English.
Maxime Lampaert presenteert de ‘autonomous innovation engine’: een geavanceerd AI-framework. Het stelt designers in staat om de slaagkans van ontwerpen te voorspellen nog voor ze geproduceerd worden. Op basis van concrete data kunnen ze de ontwerpen bijsturen. Maxime toont hoe je het risico van collecties minimaliseert en met meer zekerheid investeert in winnende ontwerpen.
Met Contour Lab vertaalt Christina de instore beleving naar online, ondersteund door AI. Samen met een klant toont ze hoe die aanpak tegelijk service én resultaten versterkt.
Laurent is oprichter van Markmi, een AI-gedreven markdown-assistent die merken als G-Star en C&A helpt slimmere afprijzingsbeslissingen te nemen. Van solden tot Black Friday: zijn tool geeft aanbevelingen die marges beschermen en omzet verhogen.
Martijn Wijsmuller dook 10 jaar geleden al in het e-commerce verhaal, met een focus op Shopify. Als oprichter en commercieel directeur van bureau Ask Phill adviseert hij merken in strategie, sales en partnerships om online te kunnen groeien. Tijdens dit event brengt hij de case van Patta: een verhaal over strategie, uitdagingen en meetbaar resultaat.
Als XR & AI Lead bij PLAYAR, bouwt Justin Cavanas mee aan immersieve ervaringen voor wereldmerken als Dior, Gucci en Chanel met één doel: niet enkel innoveren, maar ook emotioneel verbinden. Tijdens zijn talk, deelt hij hoe 'Hoe XR Mensen in Beweging Brengt' van impressie naar emotie.